Przeprowadzka biura wbrew pozorom nie jest łatwa. Liczna dokumentacja, sprzęty, konieczność prowadzenia działalności, telefony od klientów, konieczność zabezpieczenia danych i dokumentów. Wszystko to sprawia, że dla wielu przedsiębiorców przeprowadzki biura mogą być dużym wyzwaniem. Dotyczy to w szczególności tych firm, które posiadają wiele rzeczy do przewiezienia i nie mogą sobie pozwolić z różnych względów na przestoje działalności.
Przeprowadzka biura bez problemów jest możliwa. Z pewnością przeprowadzka biura opiera się na podobnych działaniach, co przeprowadzka domu lub mieszkania. Natomiast w przypadku przeprowadzki biura, konieczne jest zabezpieczenie danych i dokumentów przed utratą danych oraz sprzętów i urządzeń biurowych przed uszkodzeniami. Ponadto przestoje w prowadzonej działalności mogą również stanowić duży problem dla przedsiębiorców, dlatego w większości przypadków konieczne jest zapewnienie szybkiej przeprowadzki, co z pewnością jest wykonalne. Ponieważ wystarczy skorzystać ze sprawdzonej firmy przeprowadzkowej, która w zależności od rodzaju przedsiębiorstwa, jest w stanie przeprowadzić Cię nawet w kilka godzin.
Pierwszym krokiem do przeprowadzki biura jest określenie odpowiedniego dla firmy terminu przeprowadzki. Następnie warto wyszczególnić na kartce rzeczy do zrobienia, jak pakowanie, przygotowanie docelowego miejsca firmy, rozpakowywanie, etc. Z pewnością na etapie planowania przeprowadzki pożądane jest wyznaczenie osób odpowiedzialnych za pakowanie rzeczy firmowych. Jeśli przedsiębiorstwo jest duże, warto podzielić pracowników na zespoły i każdemu z nich wyznaczyć odpowiednie materiały lub sprzęty do pakowania. Przy czym na czele każdego zespołu powinna stać osoba nadzorująca prace zespołowe, która będzie czuwać nad sprawnym i dokładnym pakowaniem się biura do przeprowadzki. Potem należy wybrać doświadczoną i profesjonalną firmę przeprowadzkową i ustalić z nią warunki przeprowadzki wraz z określeniem terminu przeprowadzki.
Po wybraniu firmy przeprowadzkowej konieczne będzie podjęcie konkretnych działań, które zakończą się przeprowadzką. Godnym uwagi jest fakt, że organizacja przeprowadzki opiera się na 9 podstawowych krokach, takich jak:
zapoznanie pracowników z terminem przeprowadzki,
wyszczególnienie zespołów, które będą odpowiedzialne za pakowanie do przeprowadzki,
wskazanie pracowników odpowiedzialnych za nadzór nad zespołami,
zgromadzenie niezbędnych do pakowania rzeczy,
zabezpieczenie danych i dokumentacji
dopilnowanie zapakowania całego biura,
przekazanie rzeczy do przeprowadzki,
odbiór rzeczy,
rozpakowanie rzeczy w nowym biurze.
Ustalenie terminu przeprowadzki biura jest bardzo ważne. Oczywiście termin przeprowadzki powinien być na tyle odległy, aby można było zgromadzić odpowiednią ilość kartonów na przeprowadzki i worków, a pracownicy mogli bez problemu spakować biuro. Poza tym termin przeprowadzki biura powinien uwzględniać również wydarzenia firmowe. Przy czym niewskazane są przeprowadzki w okolicy ważnych wydarzeń firmowych, jak np. eventy lub dni otwarte.
Pracownicy powinni być zapoznani odpowiednio wcześnie z terminem przeprowadzki biura, dzięki czemu będą mogli się do niej przygotować. Ponadto na tym etapie warto wskazać zespoły, które będą odpowiedzialne za pakowanie do przeprowadzki, a następnie pracowników odpowiedzialnych za nadzór nad zespołami.
Przed przeprowadzką musisz zgromadzić niezbędne rzeczy do pakowania biura. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim kartony na przeprowadzki, folię stretch, folię bąbelkową, a także mocną taśmę klejącą i worki foliowe. Poza tym pamiętaj przy tym, że lepiej zgromadzić więcej pudełek niż za mało. Oczywiście kartony na przeprowadzki, jak i pozostałe rzeczy możesz kupić w marketach, takich jak np. Obi lub Leroy Merlin <https://www.leroymerlin.pl/>.
Przed samą przeprowadzką niezbędne jest również zabezpieczenie danych oraz dokumentacji na czas przeprowadzki biura. Z pewnością ochrona danych jest ważna, dlatego, jeśli nie chcesz narażać się na odpowiedzialność finansową, zadbaj o to, aby dokumentacja i dane nie przedostały się w ręce osób trzecich.
Pakowanie biura do przeprowadzki, mimo że jest żmudne, jest jednak konieczne. Oczywiście nie musisz tego robić samodzielnie – ani Ty, ani Twoi pracownicy. Oczywiście, niektóre firmy, w tym firma przeprowadzkowa Czas – Start <https://czas-start.pl/kontakt>, oferują swoim klientom również pakowanie do przeprowadzki, dlatego ani Ty, ani Twoi pracownicy, nie muszą tego robić samodzielnie. Możesz to zlecić pracownikom firmy przeprowadzkowej. Niewątpliwie dzięki skorzystaniu z takiej usługi, oszczędzisz swój czas, nerwy, pieniądze, a przy tym zapewnisz bezpieczeństwo przewożonym sprzętom.
Jeśli nie zdecydowałeś się na zlecenie pakowania do przeprowadzki firmie przeprowadzkowej i zrobisz to samodzielnie, kolejnym etapem będzie przekazanie rzeczy do przeprowadzki. Pamiętaj jednak, że to od tego, w jaki sposób zapakujesz rzeczy zależy, czy sprzęt nie ulegnie uszkodzeniu.
Firma przeprowadzkowa przewiezie biuro pod wskazany w zleceniu adres. Tylko musisz je tam odebrać lub osoba przez Ciebie upoważniona. Następnie musisz rozpakować przewiezione rzeczy i zacząć aranżować biuro zgodnie z własnymi preferencjami. Oczywiście jesteś wypoczęty i zadowolony, bo przeprowadzka poszła szybko, sprawnie i bezstresowo.
Kontakt
ul. Oliwkowa 9
54-054 Wrocław
Odwiedź nas
Przeprowadzki domów i mieszkań
Przeprowadzki firm
Przeprowadzki międzynarodowe
Sprzątanie mieszkań i domów
Utylizacja sprzętu i mebli
Przechowywanie mebli